קבוצת וואטסאפ למורי הדרך החדשים באגודת מורי הדרך
הקלטה של הוובינר הראשון בו דיברנו על הכניסה לעולם התיירות (תיירות נכנסת, תיירות פנים וטיילות חינוכית), כללים וטיפים בעבודה מול הנהג, ראש הקבוצה והקבוצה עצמה וכמובן איך האגודה יכולה לעזור.
הקלטה של הוובינר השני בו דיברנו על פתיחת תיק עצמאי, ההבדלים בין עוסק זעיר, פטור, מורשה. הרצאת ביטוח. רכבי אשכול ורכב מדברי – מה זה אומר? איך לעמוד מול קבוצה – עשה ואל תעשה עם קבוצת תיירים, השתלמויות לחידוש רישיון, סיורי הכשרה ועוד.
אז איך מתחילים?
אם אתם בתחילת הדרך כמורי דרך, יש שתי גישות עיקריות להתחיל:
- מיקוד בחוזקות: חישבו במה אתם טובים ומה מעניין אתכם במיוחד – והתמקצעו בתחום הזה.
- רשת רחבה: בשנה הראשונה, נסו כמה שיותר סוגי הדרכות (תיירות נכנסת, תיירות פנים, טיילות חינוכית) ותמקדו את עצמכם בהמשך לפי הניסיון והעדפותיכם.
טיפ להתחלה:
דברו עם מורי דרך אחרים, גלו מי הסוכנים המובילים בתיירות נכנסת, פנים או חינוכית, והתחילו ליצור קשרים. בנוסף, מומלץ להוריד רשימות של סוכנים מאתרים כמו לשכת מארגני תיירות נכנסת והתאחדות סוכני הנסיעות.
כרטיסי ביקור – חובה או לא?
ברור שכן!
- כרטיס מודפס: חובה – זה כלי עבודה בסיסי.
- כרטיס דיגיטלי: מומלץ מאוד – יוצר רושם מקצועי ונוח לשיתוף.
כמה מרוויחים?
- טיילות חינוכית: החל מ-650 ₪ ליום.
- תיירות נכנסת: לפי הסכם שכר – 270$ ליום.
- תיירות פנים: מתחיל מ-850 ₪ ליום – אבל מי שמתמקצע ומעריך את עצמו יכול להגיע לתעריפים גבוהים יותר.
מה האגודה יכולה להציע לכם?
- שכר הוגן: אנחנו פועלים לעדכן את השכר ולכלול את תיירות הפנים בצו ההרחבה.
- סיורי הכשרה: בהשתתפות בסיור בעלות סמלית, תקבלו כלים להדריך סיור דומה באופן עצמאי.
- הטבות לחברי אגודה: מגוון הטבות מקצועיות שוות!
מידע לפי נושאים חשובים
מורה דרך עצמאי
ארז עובד, רואה החשבון שאירחנו בוובינר הסביר בקצרה על ההבדלים בין עוסק זעיר, עוסק פטור ועוסק מורשה:
- הוצאות רכב
- הוצאות פרסום
- הוצאות טלפון נייד
- ביגוד (כפוף לתקנות)
- ספרות מקצועית (ספרים בתחום של מורי הדרך)
- השתלמות מקצועית ועוד…
מורה הדרך חייב להיות בעל רישיון נהיגה ציבורי (D1 או D2). כדי לקבל את הטבת המס לרכישת הרכב מורה הדרך צריך להוכיח שהוא עסק בתיירות נכנסת ב-3 מתוך 4 השנים האחרונות והוא גם חייב לעמוד בכך שהרכב שימש להסעת תיירים לפחות 120 ימים במהלך שנה (או כמות ימים אחרת שנקבעת).
נציין כי לאור המלחמה ושנות הקורונה שהיו לפני כדאי לבדוק לגופו של עניין את הדרישות וההטבות. אפשר לפנות לאלירן קיסר בנושא (ראו בהמשך)
לתשומת לבכם – הוצאת רישיון נהיגה ציבורי זהו תהליך בירוקרטי ארוך – יש לקבל אישור ממשרד התחבורה להיות בעל רישיון נהיגה ציבורי ואז יש להירשם לקורס נהיגה שכזה וזה כולל שוב מבחן תאוריה, טסט ושיעורי נהיגה.
לקבוצת הוואטסאפ של רכבי האשכול והרכבים המדבריים
הצטרפו אלינו לאגודה ותתחילו את דרככם המקצועית בצורה הכי טובה שיש!
לינקים חיוניים למורי דרך:
לרשימת סוכני תיירות נכנסת באתר של מאגרי המידע הממשלתיים דאטה גוב
למנגנון חיפוש מארגני תיירות באתר של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל