פגישת עבודה עם משטרת מרחב דוד התקיימה אתמול, יום ב’ 04.06.18 בקישלה בי”ם.
במפגש השתתפו מפקד מרחב דוד נצ”מ חיים שמואלי וצוות קצינים בעלי תפקידים במרחב העיר העתיקה והר הזיתים. מתאם הפגישה פקד ג’וני כסאברי . בנוסף השתתף פיני שני סמנכ”ל משרד התיירות. את אגודת מורי הדרך ייצגו בני כפיר, יו”ר האגודה, ורוני פלד, סיו”ר.
ואלו הנושאים שנדונו בפגישה: 
א. חניות במרחב העיר העתיקה והר הזיתים, בעיקר של אוטובוסים של קבוצות מאורגנות. הנושא יטופל על ידי ממ”ר דוד ומשרד התיירות מול גורמי עיריית י”ם. כמו כן, הועלה בדיון גם נושא חניית רכבי אשכול.
ב. בנתונים שהתקבלו עד כה עולה, כי במחצית הראשונה של 2018 עלו להר הבית מעל 360,000 מבקרים – זאת יותר מכל 2017! כתוצאה מכך, עבודת המשטרה בנתונים הקיימים הפכה להיות מורכבת ומסובכת ולכן נדרש ממורי הדרך להקפיד על ההמלצות אשר הועברו על ידי האגודה לקיצור השהייה בהמתנה בתור לבידוק. מתקיימת עבודת מטה במשטרה להוספת עמדות בידוק נוספות להקלה על התיירים.
ג. בכנסיית הקבר הוסר לאחרונה כל הגידור שהיה מוצב בכנסייה משיקולים פנימים של הכנסייה.
מורי הדרך נדרשים לאחריות ולמשמעת פנימית גבוהה.
ד. תלונות על עבירות שמתבצעות ברחבי העיר העתיקה או כלפי מורי דרך יש להתלונן מיידית בקו 100 כדי שצוות משטרתי יוכל להגיע ולטפל. הגשת תלונה חובה להגיש קרוב ככל האפשרי לאירוע, בתחנת הקישלה או בכל תחנה אחרת בירושלים, על מנת שהטיפול יהיה אפקטיבי.
ה. מנתוני המשטרה מתברר, שכל שבוע הולכים לאיבוד 7-8 תיירים בירושלים. תייר אבוד הגיע לרמאללה, תייר אחר הגיע לאילת, כשקבוצתו הייתה בירושלים.
מורי הדרך מתבקשים להקפיד על מתן הנחיות ברורות לתיירים, מתן מידע לקשר עם מו”ד וקביעת נקודת מפגש עם מו”ד למקרה ומישהו הלך לאיבוד.
ו. כל הרוכלים בגת שמנים ותצפית רחבעם מאושרים על ידי המשטרה. במידה ויש הטרדות רוכלים יש לפנות מיידית למשטרה.