logo-he
משולחן האגודה יולי- אוגוסט 2017 
אנו מעדכנים שוב את החברים בפעילויות שהתקיימו באגודה בחודשים אלו:
1. 4.7.17 – התקיימה ישיבת מזכירות ומועצה, שדנה בנושאים שוטפים באגודה.
כן התקיימה סדנת “נאמני ניקיון”  לחברי המועצה כפיילוט. כל המשתתפים קבלו תעודות “נאמן ניקיון” ומשמשים כעת כפקחי חוץ לשמירת איכות הסביבה. מורי דרך המעוניינים – מוזמנים להירשם ואנו נודיע על מועד פתיחתה של הסדנא בהמשך.
להרשמה לחצו כאן
2. 11.7.17 – התקיימה ישיבה בלשכת שר התיירות, יריב לוין בנושא “תזכיר חוק התיירות” שהמשרד מתעתד להגיש בקרוב לכנסת . נכחו: השר יריב לוין, עוזרו ליאור פרבר, יועמ”ש המשרד עו”ד קדמי. נציגי האגודה : עו”ד יעל גויסקי (לוביסטית), מוטי אפרתי, סגן יו”ר וגזבר, בני כפיר, יו”ר האגודה. הדיון היה בעיקרו על מס’ סעיפים בעייתיים בתזכיר החוק. סעיף 13  הנותן היתר להדריך ללא רישיון מו”ד.  סעיף 17 המחייב מו”ד על כל אוטובוס עם קב’ המטייל בארץ. הגענו למספר הבנות, אבל לא כל השגותינו התקבלוממשיכים במשא ומתן עם לשכת השר עד שנשיג את מבוקשנו.
3. 18.7.17 – התקיימה פגישת עבודה עם מנכ”ל משרד התיירות מר אמיר הלוי והעוזרת שלו תהילה. הנושאים שנדונו היו :
א. קיום טקס חלוקת רישיונות למסיימי קורסי מו”ד השנה כפי שהיה בשנה שעברה. טקס חשוב לכל מו”ד החדשים המצטרפים אלינו.
ב. שוק התיירות מסין מתעצם כל השנה ויש למצוא פתרונות לשמור עליו. הועלתה שוב הסוגיה שלמו”ד ישראלי דובר אנגלית שילווה קבוצות תיירים מסין. מקווים להגיע בסוף לפתרון טוב לכל הגורמים השותפים בנושא.
4. 23.7.17 – התקיים ראיון ודיון באולפני הרצליה לערוץ “כאן” בנושא תזכיר החוק בסעיף “מומחה”. כן התקיים ראיון ברדיו ערוץ “כאן” גם בנושא תזכיר החוק. וראיון ברדיו האינטרנטי  “השרון” בנושא הדרכת מדריכים פלסטינים בארץ והנזק שהם גורמים לתיירות.
5. 31.7.17 – ישיבת הכנה עם הלוביסטית, יעל גויסקי, כהכנה לישיבת מועצה והכנת מכתב ההתנגדויות של האגודה לתזכיר החוק המוצע. בנוסף התקיימה ישיבה עם נציגי מו”ד הסיניים שהציגו את השגותיהם לתזכיר החוק.
6. ישיבת מועצה בנושא תזכיר החוק, והכנת מכתב התנגדויות והסתייגויות. נתקבלו החלטות בנוגע לדרישות מורי הדרך באמצעות האגודה.
סעיף 13  המתיר הדרכה ללא רישיון מו”ד. התנגדות להתרת הדרכה לחב’ ממשלתיות, תאגידים ממשלתיים, עמותות ללא מטרות רווח, כולל מדריכי “תו- תקן” המורשים רק למערכת החינוך. כל אלה יוכלו להדריך רק בתחום עיסוקם.  זאת אומרת, רק במסגרות שלהם, ללא היתר להדריך כרצונם, בעיקר בתיירות פנים. “רועה רוחני” – דרישה למו”ד ישראלי על כל אוטובוס בתיירות נכנסת. ה”רועה הרוחני” יוכל להדריך את “צאן מרעיתו” באתרי דת נוצריים פעילים בלבד.
“מומחה”: נתקבלה בקשתנו ונוסף המשפט : “שעיקר עיסוקו אינו הוראת דרך”, שמחשק מאד-לא ברור את הדרכת המומחה. בנוסף אנו דורשים: תעודה מוכרת על ידי מוסד אקדמי או ממשלתי לתחום מומחיותו וכן ועדה שתחליט מיהו מומחה ומתן אישור לפרק זמן מוגבל שלאחריו יצטרך האדם הדורש הכרה במומחיותו לשוב ולהתייצב בפני הוועדה לקבלת אישור מחדש.
מדריכי “תו תקן” ידריכו אך ורק במערכת החינוך בישראל.
7. בימי שישי אוגוסט 2017 התקיימה : “סדנת מדיה ותקשורת חברתית דיגיטלית”  (16 שעות הרצאה) במשרדי האגודה לחברי האגודה וחלק מחברי המועצה שנרשמו. סדנא שכולה שיתוף פעולה עם משרד התיירות.  זו סדנא שנייה של משרד התיירות ומטרתה שיפור היכולות הדיגיטליות בשימוש בפייסבוק, instagram, אינטרנט לטובת שיווק עצמי, פעילות שוטפת במערכות המדיה, הפעלה נכונה של “קיר הפעילות שלנו” ושמירה על עבודתנו. את הסדנא העבירה גב’ יעל אנגלר – מרצה בכירה במוסדות אקדמיים, משרדי ממשלה והשוק הפרטי.  תודה לכל האנשים שלקחו חלק בסדנא זו.
8. 20.8.17 – פתיחה חגיגית של  ” קורס מורי דרך לדוברי סינית”  בשלוחת ת”א של בי”ס לתיירות בישראל. קורס ששותפים בו משרד התיירות, בי”ס לתיירות ואגודת מורי הדרך. בקורס 52 תלמידים, שקבלו מענק לימודים ממשרד התיירות. התלמידים ישתלבו בשוק התיירות מסין ויתנו מענה חשוב למצוקת מורי הדרך בתיירות מסין. את הקורס מרכזים  אלירן קיסר מו”ד וחבר אגודה ודפנה שטיינברג, מו”ד.  בטקס נשאו ברכות מר גבי מלכה, מנכ”ל בי”ס לתיירות בישראל, ענת שחורי, דוברת משרד התיירות ובני כפיר יו”ר האגודה. אגודת מורי הדרך שותפה עם כל גורמי התיירות בישראל למתן פתרונות נדרשים וחווית התיור לתיירים והמטיילים בישראל. בינואר 2018 אנו מקווים שיפתח קורס נוסף ל- 45 תלמידים דוברי סינית שמחכים להצטרף ללימודים.
תודה ליובל בן ארי מו”ד בסינית וגיא מלל סגן מנכ”ל בי”ס לתיירות שעזרו ודחפו לפתיחת הקורס ואנו בטוחים בהצלחתו. 
9. 24.8.17 – פגישת עבודה עם רעייה שורקי מנהלת האתרים של הרט”ג. נעשה סיכום חלקי של פעילות ” שלישי בטבע”  טיולים באתרי הרט”ג של קבוצות גמלאים בכל הארץ. פרויקט משותף של משרד השרה  גילה גמליאל, רשות הטבע והגנים ואגודת מורי הדרך. האגודה קיבלה לבצע כ- 200 ימי טיול לגמלאים עם מורי דרך . מורי הדרך שנרשמו לפרויקט שובצו על ידי צביקה בוכמן, רכז הפרויקט מטעם האגודה. עד היום בוצעו כ- 25 ימי טיול שהיו מוצלחים מאד. לאחר תקופת החגים יקבל הפרויקט תנופה חדשה לביצוע. עוד פעילות חשובה של האגודה לטובת חבריה ומורי הדרך.
10. כנס חירום לכלל מורי- הדרך בארץ ייערך ביום ה’, ה-14.9.17 בין השעות 16:00-18:30 באולם הכנסים באתר ההנצחה בבית ליד. נשלח מייל להרשמה. מוזמנים להעביר גם לחברים ולקולגות שאינם חברי אגודה. על הפרק: תזכיר החוק הבעייתי – דיון ממצה על תגובתנו, הבהרות לגבי השינויים והסעיפים הבעייתיים, שאלות ותשובות. נוכחות כולנו חשובה!!!
להרשמה לכנס: לחצו כאן