בימינו עומדות בפני מדריך טיולים מספר רב של אפשרויות לפרסום ושיווק מרכולתו ברשת האינטרנט. תהליך זה של מיצוב ויצירת נוכחות אינטרנטית גוזל זמן רב ולכן רצוי לבצע את התהליך בצורה מושכלת בכדי לא לעמול לריק.

להלן מספר אפשרויות להקמת אתר למדריך טיולים באינטרנט. כמו בכל דבר לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות וכל אחד צריך להתאים את הפתרון לאופי שלו, למידת ההשקעה שלו וליכולות הכספיות שלו.

  • פייסבוק – למי אין פרופיל בפייסבוק? הפלטפורמה זמינה מכל מחשב. גם במחשב הבייתי וגם באפליקציה ובנייד. ניתן ליצור בפייסבוק פרופיל ולהעלות לשם תכנים\תמונות ווידאו ללא עלות. ניתן גם להפנות לאתר רשמי שלכם או לו למיקום אחר שלכם ברשת

יתרונות

  1. זול\חינם
  2. נגיש בנייד ובבית
  3. רשת חברתית גדולה

חסרונות

  1. לא יעודי למדריכי טיולים. הטיולים שלכם נבלעים בין כל הפוסטים
  2. בפועל מבדיקת עשרות פרופילים של מדריכים , רוב המדריכים נשארים עם פרופיל דל ולא מתוחזק
  3. לא "מאונדקס" טוב מגוגל , לא רואים את הטיולים שלכם רק את הפרופיל
  4. רשימת טיולים וסוגי עבודות לא קיימת
  • אתר אינטרנט פרטי – אתר אינטרנט למדריך טיולים יכול לקדם מאוד את הנוכחות האינטרנטית של המדריך. ניתן להגיע לעיצוב המדויק שאתם רוצים ולהציג את עצמכם בדיוק כפי שתרצו. אתר פרטי מוכן לרוב על ידי בעל מקצוע (מתכנת\בונה אתרים). אתרים יכולים להיות בסיסיים, בעלי מערכת ניהול או בלי, מותאמים לנייד או לא, סטטיים או דינמיים.

אתר בעל יכולות גבוהות ואפשרויות רבות לרוב עולה יותר כסף להקימו ולתחזקו. עבור את פרטי משלמים לרוב דמי אכסון חודשיים ותשלום חודשי עבור שם הדומיין שבחרתם.

יתרונות

  1. נוכחות גבוהה ברשת והופעה נרחבת בגוגל
  2. עיצוב לפי דרישה
  3. אפשרות למערכות גביה

חסרונות

  1. מחיר – אתר בעיצוב אישי שמוקם על ידי מתכנת יעלה לפחות כמה אלפי שקלים ויכול להגיע ל 10K
  2. עדכוני תוכן – אם המתכנת לא הכין עבורכם אפשרות קלה לעדכן את התוכן לא תוכלו לשנות את המלל\תוכן\תמונות בקלות ותצטרכו לשלם לו עבור כל עדכון
  3. עדכוני טכנולוגיה – הרבה אתרים שנכתבו לפני 5 שנים נראים ממש "2012". בהרבה מקרים נכתבו בטכנולוגיית "פלאש" שכבר אינה נתמכת בטלפונים ניידים. במקרה כזה אנו מפסידים כ-50 אחוז מהגולשים. אתרים כאילו זקוקים לעדכון טכנולוגי וזה כמובן עולה כסף
  4. התאמה ל"מובייל" – אתרים רבים נכתבו ללא מחשבה על טלפונים ניידים ולכן שם הם נראים רע או לא פועלים בהם כלל. כ-50 אחוז מהגולשים משתמשים בנייד לבצע חיפושים מה שהופך את התמיכה במובייל לקריטי
  • אתר אינטרנט ישראלי המתמחה בתיירות (טיולי\טראוולר-אפפ)- מספר אתרים ברשת הישראלית משמשים אכסניה לפרופילים של מדריכי טיולים. אתרים אילו מותאמים לרוב לעברית ונותנים ויזואליזציה טובה של התוכן. רוב האתרים הללו מאפשרים לעדכן את התוכן עצמאית וחלקם אף מספקים פלטפורמה להוספת טיולים בנוסף לפרופיל הראשי של המדריך. חלקם אף מספק עבודה בצורת "לידים", Leads.

יתרונות של אתר ישראלי בתחום התיירות

  1. מספק מערכת פשוטה בעברית לניהול התוכן התמונות והסרטונים
  2. מאפשר יצירת פרופיל ולפעמים גם הוספת טיולים ו\או ניהול משתתפים בטיול וסידורי גביה
  3. תמיכה טובה בעברית ובמכשירים ניידים
  4. תמיכה טכנית על ידי נציגים דוברי עברית עם זמינות בארץ
  5. חדשנות טכנולוגית, לא תקועים עם טכנולוגיה ישנה
  6. ספציפי לתחום הטיולים והתיירות ולא אתר כללי
  7. מותאם לגוגל. גוגל מוצא גם את הפרופיל הראשי וגם את הטיולים של המדריך

חסרונות

  1. מנוי חודשי\עמלה – לרוב תשלום של מספר אחוזים מעבודות שמספקים או מנוי חודשי.
  2. עיצוב אחיד לכל המדריכים באתר. אין "טאצ" אישי

לא משנה באיזה מבין האפשרויות תבחרו, חשוב לדעת שנוכחות ברשת היא חשובה ביותר.

אתה לא שם אתה לא קיים

 

הכותב הינו שותף באתר טראוולר-אפפ http://traveler-app.com